Piața de hosting din România, în continuă evoluție

Deși se estimează că peste jumătate dintre firmele de la noi din țară au deja un site web, este de așteptat ca numărul lor să crească. De la an la an, statisticile privind modul în care românii folosesc internetul arată un progres semnificativ. Prin urmare, cam orice business care își dorește să rămână competitiv se va replia, mai devreme sau mai târziu, pe o prezență în mediul online.

În acest context, firmele de hosting vor continua și ele să fie la mare căutare. Fiecare nouă apariție în online are nevoie de cel puțin un domeniu, de găzduire web și, mai nou, de certificate SSL. Iar toată această efervescență de pe piața serviciilor de găzduire web atrage inclusiv actori străini.

Compania poloneză R22, de pildă, urmărește să atingă undeva la 30% din cota de piață, printr-o campanie susținută de achiziția unor firme românești de hosting. Aceasta și-a argumentat deciziile prin faptul că piața locală se află în expansiune rapidă, însă urmând un ritm relativ previzibil pentru viitorul scurt și mediu.

Într-adevăr, cam orice companie poate găsi noi căi de comunicare și de acces către clienții săi prin intermediul online-ului. Nu doar cele al căror domeniu de activitate este specific internetului, precum https://vladcazinosloturi.com/vlad-cazino-pacanele, cazinourile online sau magazinele online, ci și firmele de consultanță sau micii întreprinzători (fotografi, artiști florali, make-up artiști etc.). Chiar și mamele aflate în concediul de creștere a copilului cochetează cu ideea dezvoltării unui mic business care să le permită să lucreze de acasă și încep prin a-și face cunoscut numele în online.

Servicii de găzduire web în funcție de soluția oferită

Pe o piață unde există o diversitate atât de mare, se creează, inevitabil, loc pentru apariția unor nișe și sub-nișe și, implicit, a unor servicii extrem de diverse. Un criteriu reprezentativ de clasificare a acestor servicii îl reprezintă tiparul de găzduire. Sau, mai bine spus, instrumentele propriu-zise de găzduire care sunt puse la dispoziția clientului, indiferent de nivelul de cunoștințe tehnice al acestuia – soluția de găzduire.

Într-un articol anterior menționam patru astfel de soluții – shared hosting, VPS managed, VPS unmanaged și server dedicat – despre care spuneam că ar trebui să fie cunoscute de orice începător. Pentru cei care sunt (sau își doresc să fie) ceva mai avansați însă, clasificarea poate fi mult mai extinsă, astfel încât să includă și:

  • Server privat, gestionat acasă
  • Reseller web hosting
  • Virtual Dedicated Server (VDS)
  • Colocare web hosting
  • Grid hosting
  • Cloud hosting
  • Clustered hosting

Tipuri de găzduire web în funcție de natura conținutului web

Denumirile de mai sus ar trebui să reflecte caracteristicile serverului pe care se asigură găzduirea și tipul de asistență pe care îl oferă furnizorul de servicii de găzduire. Clasificarea de mai jos însă merge și mai în detaliu, către sfera tipului de conținut găzduit. Din această ultimă perspectivă, se disting:

  • Găzduirea de fișiere
  • Găzduirea de imagini
  • Găzduirea de materiale video
  • Găzduirea de bloguri
  • Găzduirea de shopping cart-uri
  • Găzduirea de e-mailuri

Prețurile practicate pe piața de servicii de hosting și domenii web

Așa cum era de așteptat, cererea dictează oferta și toate aceste tipuri de hosting, prin particularitățile pe care le implică, au prețuri dintre cele mai diverse. Dacă shared hosting-ul poate să coste și mai puțin de 5 euro pe lună (pentru că nu doar serverul este împărțit cu alți clienți, ci și costurile sunt), un server dedicat de hosting pornește de la 100 de euro, iar un server privat virtual poate costa chiar și de două ori mai mult.

Cei care sunt familiarizați cu particularitățile serviciilor de pe piața de găzduire web și domenii înțeleg foarte bine ce implică fiecare soluție în parte și cum se justifică aceste costuri. Bineînțeles, cele mai competitive firme oferă pachete complexe, cu beneficii extra, precum certificate SSL gratuite și nu numai.